استاندار تهران با بيان اينكه در كاهش آسيب هاي اجتماعي استان بايد اساتيد و دانشگاهيان را فعال كنيم افزود: در مسايل مربوط به طلاق بايد به طور جدي وارد شد و به انجام مشاوره هاي قبل از ازدواج و قبل از طلاق توجه كرد و در مورد كاهش حاشيه نشيني و اعتياد نيز همه دستگاه ها با تمام توان وارد شوند.
کد خبر: ۵۳۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲ 28 November 2017
تاكيد استاندار بر بهره مندي از علم اساتيد و دانشگاهيان در كاهش آسيب هاي اجتماعي/مقيمي: هنر هفتم نقش موثري در فرهنگ سازي صرفه جويي دارد

جلسه كارگروه اجتماعي و فرهنگي استان تهران به رياست استاندار و با حضور سياوش شهريور مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، عيسي فرهادي فرماندار تهران و جمعي از مديران و مسئولان استاني عضو كارگروه برگزار شد.

در ابتداي جلسه گزارشي از وضعيت مصرف آب و طرح برنامه هايي در حوزه فرهنگ سازي صرفه جويي آب  ارائه شد.

ارتقايي مديركل آبفاي استان به طرح جشنواره فرهنگي سينمايي آب اشاره كرد و گفت:جشنواره آب از سال ٩٠ پيش بيني شد و با نمايش برنامه هاي تلويزيوني ،هنرمندان علاقمندي خود را براي طرح فرهنگ سازي مصرف آب به طور دائمي و نه فصلي و موقت در سينما و آثار هنري بيان كردند.

در ادامه استاندار تهران با اشاره به اينكه تقريبا در مصرف همه مواهب الهي،اسراف را شاهد هستيم گفت: در بهره مندي از منابع انرژي و حتي استفاده از امكانات ساخته انسان مصرف بي رويه را شاهديم كه در آب، هوا، زمين، جنگل ، معادن و همه انرژي ها اين اسراف ديده مي شود.

تاكيد استاندار بر بهره مندي از علم اساتيد و دانشگاهيان در كاهش آسيب هاي اجتماعي | مقيمي: هنر هفتم نقش موثري در فرهنگ سازي صرفه جويي دارد

مقيمي با تاكيد براينكه بايد بپذيريم كه اسراف در هر بخش اشكال دارد تصريح كرد: براساس آمار ٩٢ درصد آب در بخش كشاورزي مصرف مي شود و هر اقدامي در كاهش مصرف در اين بخش بسيار اثرگذار است.

وي افزود: در يك زمان موضوع فرهنگ سازي استفاده از كمربند ايمني در اتومبيل ها مطرح بود و قانون آن تصويب شد و جريمه هايي براي متخلفان در نظر گرفته شد و اين فرهنگ سازي به خوبي رسانه اي شد.

به گفته استاندار؛ كار فرهنگي از جمله استفاده از هنر هفتم و تلويزيون و سينما در فرهنگ سازي موثر است .

با دستور استاندار مصوب شد از طريق صدا و سيما براي فرهنگ سازي در مصرف بهينه آب اقدام شود و گزارش آن هر سه ماه يكبار ارائه شود و با همكاري شركت آبفاي استان جشنواره سينمايي آب با هدف فرهنگ سازي در كاهش مصرف آب برگزار شود.

در ادامه جلسه گزارش عملكرد المپياد ورزشي درون مدرسه اي و نقش حمايتي دستگاه هاي استان در اين زمينه از سوي مديركل آموزش و پرورش تهران ارائه شد.

تاكيد استاندار بر بهره مندي از علم اساتيد و دانشگاهيان در كاهش آسيب هاي اجتماعي | مقيمي: هنر هفتم نقش موثري در فرهنگ سازي صرفه جويي دارد

استاندار تهران در اين خصوص گفت:بودجه يك درصدي ورزش كاركنان و ١٠٠ درصد بودجه ورزشي آموزش و پرورش در اين بخش اثرگذار است.

همچنين در ادامه مصوب شد؛ همه امكانات دستگاه هاي اجرايي استان در بخش ورزش در اختيار طرح كاهش وزن دانش آموزان قرار بگيرد.

فرهادي فرماندار تهران نيز  پيشنهاد اختصاص ٥ درصد عوارض نوسازي به ورزش در آموزش و پرورش،استفاده از ظرفيت ورزشي شهرداري ها براي دانش آموزان بي بضاعت و بهره مندي از ظرفيت حسينيه ها براي جذب جوانان به ورزش را ارائه داد.

در ادامه جلسه استاندار تهران به اهميت موضوع كنترل و رفع معضل آسيب هاي اجتماعي براساس تاكيدات مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت:در دولت يازدهم گزارشي از طريق وزارت كشور در مورد مشكلات اجتماعي كشور تهيه و براي همه مسئولان قرائت شد.

وي افزود:اين گزارش خدمت مقام معظم رهبري ارائه شد و در نخستين جلسه ،رهبر معظم بر حساسيت بيشتر مسئولان در زمينه توجه به آسيب هاي اجتماعي تاكيد كردند و دستور برگزاري جلسه اي با حضور روساي سه قوه و افراد موثر دادند تا مسائل اجتماعي را گزارش دهند.

استاندار گفت: در دومين جلسه مسئولان با رهبر معظم انقلاب تشكيل سازمان اجتماعي تاكيد و مقرر شد هر ٦ ماه يكبار دستگاه ها اقدامات موثر خود را به جز وظايف  و فعاليت هاي جاري خود براي كاهش آسيب هاي اجتماعي ارائه دهند.

مقيمي ادامه داد:  توجه به كاهش آسيب هاي طلاق، حاشيه نشيني،اعتياد، فقر و فساد اخلاقي مورد تاكيد مقام معظم رهبري است و بايد رشد اين آسيب ها به منفي برسد.

استاندار تهران با تاكيد بر اهميت ارائه برنامه دستگاه ها در راستاي كاهش آسيب هاي اجتماعي تصريح كرد: تهران پايتخت است و هرآنچه در آن اتفاق بيفتد ساير استانها نيز از آن تأثير مي گيرند.

مقيمي گفت: دستورات مقام معظم رهبري علاوه بر اينكه تكليف قانوني و اجرايي است از نظر شرعي نيز مكلف به اجرا هستيم 

وي در پايان با بيان اينكه در كاهش آسيب هاي اجتماعي استان بايد اساتيد و دانشگاهيان را فعال كنيم افزود: در مسايل مربوط به طلاق بايد به طور جدي وارد شد و به انجام مشاوره هاي قبل از ازدواج و قبل از طلاق توجه كرد و در مورد كاهش حاشيه نشيني و اعتياد نيز همه دستگاه ها با تمام توان وارد شوند.

مرضيه محمدي
برچسب ها: استاندار تهران
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار